15 Aralık 2016 Perşembe

kayip renkli gokkusagi

bir varmis bir yokmus, sevimli bir kasabada sirin bir okulda okuyan bir grup cocuk varmis. bu kasabada cok yagmur yagar ve ardindan gokkusagi cikarmis. cocuklar da yagmuru cok sever, dindikten sonra kim once gokkusagini bulacak oyunu oynarlarmis.

yine bir gun yagmur diner dinmez bahceye cikmislar. gokyuzunde gokkusagi yavas yavas belirginlesmeye baslarken once ben goreyim diye butun cocuklar dikkatle bulutlari inceliyorlarmis. birden bire cocuklardan biri (adi zeynep olsun) gokkusagini gormus. arkadaslar bakin iste burada cikmaya basladi, once ben gordum ben ben diye bagirmis.

hep beraber gokkusaginin belirginlesmesini beklemisler fakat o da ne? gokkusaginin renklerinden biri cikmamis. (hangi rengi cikmamis cocuga sorun, bizimki sari dedi). hemen iceri girip ogretmenlerine soylemisler, ogretmenim ogretmenim gokkusaginda sari yok ne olmus ona? diye sormuslar. ogretmeni de bahceye cikip bakmis, gercekten de sari yok! cocuklara demis ki hadi cocuklar ona sari rengini geri verelim, nasil yapacagimiz hakkinda fikri olan var mi?

cocuklar dusunmeye baslamis, o kadar yuksege nasil gideriz? ya ucan birsey olursa demis ogretmen. Bir cocuk haykirmis baloncuk yapabiliriz.

hemen bir kova su doldurmuslar, icine bolca sabun koymuslar, bir de sari boya tabi. suyu kopurtunce sari sari baloncuklar olusmus. cocuklar cubuklarini ufleyerek yuzlerce sari baloncuk yapmis. baloncuklar yukselmis yukselmis ve gokyuzune ulastiginda patlayip icindeki boyalar gokkusagini boyamis. boylece yavas yavas gokkusaginda sari renkli bir cizgi olusmus.

cocuklar cok yorulmuslar ama cok eglenmisler, karsilarinda duran sahane gokkusagini izleyerek dinlenmisler. ogretmenleri de kendinizle gurur duyun cocuklar harika bir is basardiniz demis. o gun cocuklar eve gittiklerinde anne babalarina

'bugun ben gokkusagini boyadim' diye haber vermisler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder