25 Ocak 2017 Çarşamba

Ördeki VİKİ

Bir varmış bir yokmuş evvel zaman içinde kalbur saman içinde viki adında bir yaban ördeği varmış. Viki yaşadığı grubuyla beraber, havalar soğuduğunda sıcak ülkelere göç edermiş. Yine bir gün yaşadığı yerde havalar soğumaya başlamış, yağmurlu günler çoğalmış ve grubun lideri yola çıkma zamanlarının geldiğini söylemiş. Ertesi sabah erkenden hazırlanmışlar ve yola çıkmışlar. Uçmuşlar uçmuşlaruçmuşlar ve günün sonunda dinlenmek için bir ormanın içindeki derenin  kenarında durmuşlar. O gece orada uyuduktan sonra sabah yola çıkmadan önce hepsi suya girmiş yemekleriniyemiş ve yıkanmışlar. Viki suda yıkanırken birden ayağını birşey ısırmış, ayy diye bağırmış. Ayağını kaldırınca bir de ne görsün, bir balık ayağını ısırmış halde duruyor. Balığa demiş heeey ne yapıyorsun ayağımı yiyemezsin. Balık da demiş ki, ben senin ayağın olduğunu bilmiyordum, sen de kimsin daha önce seni burada hiç görmedim. Viki anlatmış, ben yaban ördeğiyim, arkadaşlarımla sıcak ülkelere gidiyoruz, burada mola verdik. Balık şaşırmış, ben dünyaya yeni geldim bu suyun içindekilerden başka da birşey görmedim. Viki anlatmış ama balık anlamamış, çünkü neden bahsettiğinden bihabermiş. Vikinin aklına bir fikir gelmiş, bekle beni hemen döneceğim deyip uçmuş.

Biraz sonra ağzında bir kovayla çıkagelmiş, kovanın içine su doldurmuş ve balığa haydi atla seni gezdireceğim demiş. Kovayı ayaklarıyla taşıyarak uçmuş uçmuş, balıksa kafasını uzatıp etrafı seyretmiş. Gördüklerine inanamamış dünya ne kadar büyük bir yermiş.

Biraz gezdikten sonra vikinin artık gitmesi gerektiği için balığı tekrar suya bırakmış, balık ona çokteşekkür etmiş ve viki de arkadaşlarına katılarak uçmaya devam etmiş.

Ördek sürüsü bir süre daha uçtuktan sonra daha da sıcak bir ülkeye gelmişler. Burada yine mola vermişler. Bir dere kenarında dinlenmişler. Bu derede çok ama çok az su varmış, sıcaktan günden güne kuruyormuş. Bu derenin kıyısında yaşayan kunduz ailesi de ne yapacaklarını bilemiyormuş. Su iyice biterse, onlar da sıcaklarda susuz kalırsa. Ördek viki kunduzlara yardım etmek istemiş, etrafta uçarak büyük bir nehir aramış. Biraz uzakta suları gürül gürül akan bir nehir varmış. Hemen kunduzların yanına uçmuş ve anlatmış. İlerde güzel bir nehir var hadi beni takip edin de oraya gidelim. Ördek viki uçarak onlara yolu göstermiş. Kunduzlar da koşa koşa takip etmişler. Ve nehire ulaştıklarında sevinçten suda cup cup yüzmüşler. Ördeğe çok teşekkür etmişler.

Vikinin sürüsü yine uçmaya devam etmiş, henüz gidecekleri yere ulaşmamışlar çünkü. Bir süre daha uçtuktan sonra sürekli kalacakları yere ulaşmışlar. Gerçekten çok sıcak bir yermiş burası. Etrafta çok güzel ağaçlar ve çiçekler de varmış. Tabi onlar da suyu bol olan bir nehrin yanına yerleşmişler. Nehrin biraz uzağında kocaman bir ağaç varmış. Bu ağacın dalları eğilmiş hatta bazı yaprakları dökülmeye başlamış. Ördek viki çok şaşırmış, ulu ağaç söyle bana, diğer bütün ağaçlar yemyeşil iken senin neden yaprakların dökülüyor? Sonbahar değil ki demiş. Ağaç anlatmış, ben çok yaşlı bir ağacım, artık köklerimin bazıları çürüdü, topraktan su alamıyorum, nehire de çok uzağım su içemiyorum. Yapraklarım susuzluktan dökülmeye başladı, yakında kuruyup gideceğim demiş.

Ördek viki ağaca çok üzülmüş, hemen arkadaşlarının yanına gitmiş durumu anlatmış. Beraber ağaca su ulaştırmaya karar vermişler. Nehirden ağaca doğru toprağı oyarak bir kanal açmışlar. Su bu kanala dolmuş, akarak ağacın dibine kadar ulaşmış. Yaşlı ağaç kana kana içmiş suyu. Su içince yeniden canlanmış, yeniden yeşil yapraklar açmış. Ve öyle güzel bir gölge yapmış ki, tüm ördekler çok sıcaksaatlerde o ağacın altında dinlenmişler, geceleri altında uyumuşlar. Hep beraber mutlulukla yaşamışlar.



1 yorum:

  1. Ne kadar sevimli, sicacik bir masal :) agzina ve kalemine saglik!

    YanıtlaSil